Післяпроектний моніторинг (ППМ) – є цілісною системою заходів, що покликана інформувати про зміну параметрів, що несуть в собі зміни в навколишнє середовище і по мірі можливостей передбачати та контролювати їх.
Коли здійснюється моніторинг:
ППМ здійснюється, якщо це передбачено висновком з ОВД.
Відповідно ст. 13 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»
Післяпроектний моніторинг: «Cуб’єкт господарювання забезпечує здійснення післяпроектного моніторингу з метою виявлення будь-яких розбіжностей і відхилень у прогнозованих рівнях впливу та ефективності заходів із запобігання забрудненню довкілля та його зменшення.»
Ми пропонуємо супровід Вашого підприємства для вчасного та якісного виконання програми та плану післяпроектного моніторингу з урахуванням особливостей планованої діяльності.
Послуга включає
-
Розробку індивідуальної програми та плану післяпроектного моніторингу з урахуванням особливостей планованої діяльності чи об’єкту
-
Розробку графіка післяпроектного моніторингу та узгодження його з уповноваженим територіальним/центральним органом (Мінприроди, Департаментом/Управлінням екології та природних ресурсів ОДА).
-
Підготовку Звіту за результатами проведення необхідних досліджень*:
-
ґрунтів (якісний та кількісний аналіз);
-
води (питної, стічної, зворотної, поверхневих і підземних вод);
-
викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря;
-
факторів фізичного впливу (шум, вібрація, іонізуюче випромінювання);
-
впливу на флору та фауну (орнітологічні, іхтіологічні дослідження та спостереження);
-
впливу від здійснення планованої діяльності під час будівництва;
-
впливу від здійснення планованої діяльності в експлуатаційний період;
та подання Звіту до уповноваженого територіального/центрального органу.
-
Розробку заходів і дій із запобігання, уникнення, зменшення (пом’якшення), усунення, обмеження впливу господарської діяльності на довкілля у випадку виявлення розбіжностей із здійсненою процедурою ОВД
-
Супровід підприємства та контроль виконання умов у затверджений термін.
* Вартість проведення досліджень та лабораторних замірів, оговорюється окремо під час розробки індивідуальної програми та плану післяпроектного моніторингу, згідно висновку з ОВД.
Строк надання послуги складає 365 календарних днів з наданням результату послуг, протягом 30 календарних днів після спливу граничного терміну для здійснення заходів щодо післяпроектного моніторингу відповідно до умов висновку з ОВД.
Вартість виконання послуги Післяпроектного моніторингу складається індивідуально, залежить від періодичності подачі та складності звіту.
УВАГА!
РИЗИКИ у разі невиконання ППМ
- Анулювання висновку з ОВД.
- Припинення провадження планованої діяльності
- Заборона господарської діяльності.
ОБГРУНТУВАННЯ
Стаття 13. Післяпроектний моніторинг:
П.1. Якщо це передбачено висновком з оцінки впливу на довкілля (ОВД), суб’єкт господарювання забезпечує здійснення післяпроектного моніторингу з метою виявлення будь-яких розбіжностей і відхилень у прогнозованих рівнях впливу та ефективності заходів із запобігання забрудненню довкілля та його зменшення. Порядок, строки і вимоги до здійснення післяпроектного моніторингу визначаються у висновку з оцінки впливу на довкілля. За результатами післяпроектного моніторингу, за потреби, суб’єкт господарювання та уповноважений територіальний орган, уповноважений центральний орган узгоджують вжиття додаткових заходів і дій із запобігання, уникнення, зменшення (пом’якшення), усунення, обмеження впливу господарської діяльності на довкілля.
Стаття 16. Тимчасова заборона (зупинення) та припинення діяльності підприємств у разі порушення ними законодавства про оцінку впливу на довкілля:
П.2. Діяльність підприємств тимчасово забороняється (зупиняється) у разі порушення законодавства у сфері оцінки впливу на довкілля, зокрема у разі недотримання під час провадження господарської діяльності, експлуатації об’єктів, інших втручань у природне середовище і ландшафти, у тому числі екологічних умов, передбачених у висновку з оцінки впливу на довкілля, рішенні про провадження планованої діяльності та проєктах будівництва, розширення, перепрофілювання, ліквідації (демонтажу) об’єктів, — до моменту забезпечення виконання таких екологічних умов.
Стаття 12. Оскарження в судовому порядку рішень, дій чи бездіяльності у процесі здійснення оцінки впливу на довкілля:
П.2. Порушення процедури здійснення оцінки впливу на довкілля, безпідставне та необґрунтоване неврахування чи неналежне врахування результатів участі громадськості, інші порушення законодавства у сфері оцінки впливу на довкілля є підставами для скасування висновку з оцінки впливу на довкілля та рішення про провадження планованої діяльності в судовому порядку.